Wachtende gasten, een duivels dilemma

terug

Laat ik in enkelvoud spreken en op zoek gaan naar mijn eigen dilemma.

Tijd zat, eindeloos wachtend op een schitterend terras in Zuid-Limburg.

Mijn ene ego dat fluistert: “Geniet, ben mindful, neem de tijd, geen haast”. Het wachten is een kadootje dat je gegund wordt door de bediening”. Heerlijk wat een genot. Niks duivels aan dit dilemma, slechts engelengeduld.

Mijn andere ego dat moppert: ” Verdorie ze kijkt niet, ze neemt me niet serieus, het ontbreekt haar aan gastvrijheid en kantgerichtheid”. Duivels nog aan toe, hier is het laatste woord nog niet over gezegd.

Herken je die ego’s bij jezelf of bij je gasten of ben ik een alien in de tijd?

Na het heerlijk broodje zalm ben ik goed geluimd en geef ik maar meteen de oplossing.
Beste ondernemer, de gast heeft altijd gelijk en je kunt het tekort aan personeel niet bij de gast neerleggen.

Wees innovatief.

Zie op de foto het idee van een digitale menukaart die zelf communiceert met de keuken. Het scheelt je een hoop ellende en zelfs upselling is met mooie foto’s te creëren. Laat me weten als je een voorbeeldzaak zoekt.

Beste gast die altijd haast heeft. Als je al gebruik maakt van onze mooie horeca denk dan aan het Afrikaans gezegde: Europeanen hebben het horloge, maar wij de tijd. Hou je gemak en geniet als een Afrikaan van het moment.

Ga jij voor het horloge of de tijd?

Contact

Neem contact op met ons:

Thijs Vossen
06-83167967

Frank Verkoijen
06-36069296

vossen@leisurebrains.nl
verkoijen@leisurebrains.nl