Transitie bezoekerscentrum naar inspiratiecentrum

We zijn door een gemeente ingehuurd om te ondersteunen bij de transitie van een bezoekerscentrum naar hét informatie- en inspiratiecentrum van de regio.


Deze stap was logisch gezien het feit dat de gemeente ook eigenaar was van het pand en grote duurzaamheidsinvesteringen gepland waren. 

Een robuust en toekomstbestendig ontwikkelperspectief was nodig om deze uitdaging aan te gaan.

Met behulp van het canvas businessmodel zijn we, samen met het bestuur van bezoekerscentrum tot de volledige omschrijving van hét beoogde informatie- en inspiratiecentrum gekomen.

 

  • Waardepropositie: De unieke waarde die hét informatie- en inspiratiecentrum te bieden heeft aan bezoekers en gebruikers.
  • Kernactiviteiten: De belangrijkste activiteiten om geld te verdienen, een meerwaarde te creëren of om de relatie met de bezoekers en gebruikers te behouden.
  • Strategische partners: Overzicht van alle gebruikers van hét informatie- en inspiratiecentrum.
  • Klantsegmenten: De groepen gebruikers die hét informatie- en inspiratiecentrum wil bereiken.
  • Kanalen: De kanalen die gebruikt worden door het hét informatie- en inspiratiecentrum om potentiële bezoekers en gebruikers te bereiken.
  • Klantrelaties: De wijze waarop hét informatie- en inspiratiecentrum contact houdt met de bezoekers en gebruikers.
  • Kernmiddelen: De belangrijkste middelen om hét informatie- en inspiratiecentrum te laten functioneren.
  • Inkomstenstromen: Denk bij hét informatie- en inspiratiecentrum aan inkomsten, maar ook aan subsidies of bijdragen vanuit de strategische partners.
  • Kostenstructuur: Denk bij hét informatie- en inspiratiecentrum aan kosten op basis van de reguliere exploitatiebegroting.