Strategische begeleiding grootschalig kampeerbedrijf

Wij hebben een familie van een groot recreatiebedrijf in Noord-Brabant ondersteund bij het bepalen van de missie, visie, kernwaarden en strategie voor de komende jaren. De uitdaging lag in het feit dat zij zich ook wilden richten op een ander product en een andere doelgroep. Daarnaast onderging een deel van het recreatiebedrijf een transformatie met de bouw van een nieuw horecagebouw, wat allemaal moest passen binnen de nieuwe koers. Tot slot hebben de eigenaren besloten dat de aandelen overgaan naar de volgende generatie, wat weer gevolgen kan hebben voor missie, visie en strategie.

Onze aanpak was opgebouwd aan de hand van de Blauwe Oceaan strategie. Dit is een aanpak die  organisaties aanmoedigt om nieuwe, onontgonnen marktruimten te ontdekken in plaats van te concurreren in bestaande markten (de rode oceaan).

De sleutel tot het succes van de Blauwe Oceaan strategie is het identificeren van onontgonnen marktsegmenten en het leveren van waarde op een manier die uniek is en weinig concurrentie kent.