Onze Blogs

3D Blurring

In 2018 verscheen er een artikel over blurring van Hans van Tellingen, Jorine de Soet, Paul Rodenburg en Aart Jan van Duren. Het begin nodigt voldoende uit om het gehele artikel te lezen:

 

‘Blurring’. Een jeukwoord. We geven het toe. Zou je het bijvoorbeeld niet beter ‘menging’ kunnen noemen? Of gebruiken we blending? Of misschien zou het ‘Hutspot’ moeten heten? Ach, wat maakt het uit. Jeukwoord of niet. Blurring is hip. Blurring is cool. En blurring is een blijvertje”.

 

 

Blurring staat voor de grensvervaging tussen kanalen: tussen Foodretail en Foodservice en binnen Retail tussen Food- en Non-Foodretail. De term blurring is ook van toepassing op de grensvervaging tussen schakels in de keten, zoals tussen producent en consument.

 

Dat was 2018, we zijn bijna 4 jaar verder en inderdaad blurring is een blijvertje gebleven.

 

Doe het niet alleen

 

Kenmerkend aan de gemiddelde ondernemer is dat hij veel zelf bedenkt of het idee elders slim kopieert, afhankelijk van de creativiteit van de ondernemer. Bij blurring wordt dat allemaal nog complexer. Je moet van veel zaken veel weten en evenveel ballen in de lucht houden, wat vaak ook weer ten koste van de kwaliteit gaat.

 

Wij denken dat er een nog groter potentieel ontstaat als je de ideeën, producten en diensten van je concullega niet kopieert, maar er slechts de verbinding naar legt en de kwaliteit daar laat bewaken waar deze thuis hoort.

 

Laten we het eens 3D blurring noemen.

 

Slimme PUUR Exloo-app

 

Een voorbeeld waar we aan hebben bijgedragen is het nieuwe concept bij vakantiepark PUUR Exloo. Dit park is in de kern eenvoudig qua opzet, maar voor de consument een zeer uitgebreid resort met veel luxe en faciliteiten.

 

De kracht van het park is niet om alles zelf te hebben, maar om juist de verbinding te leggen met de omgeving, waarbij de gast het idee heeft dat het één geheel is via een slimme app.

 

Achter het concept zit dus een platformgedachte, die maakt dat PUUR Exloo een gigantisch netwerk voor haar gasten ontsluit.

 

De fietsenleverancier bezorgt meteen het brood

Dit platform of netwerk heeft de naam De Vrienden van PUUR Exloo. Een enthousiaste groep ondernemers die ervoor zorgt dat gasten verwend worden in hun villa, op het resort of in de prachtige omgeving van Exloo, Valthe en Odoorn. Men staat en gaat gezamenlijk voor een intense samenwerking die voor de schermen leidt tot een 6-sterren beleving voor gasten vanuit een 3 D blurring gedachte.

 


Gezamenlijke look en feel

 

Het plaatselijke restaurant zorgt bijvoorbeeld met haar biersommelier voor bierproeverijen, gasten reserveren via de PUUR Exloo-app. Bierpakketjes maar ook champagne worden in de villa geleverd, niet zelf, maar met hulp van de fietsenleverancier wederom via dezelfde app. De fietsenleverancier bezorgt meteen ook het bestelde brood van de bakker als hij naar de villa gaat. Ook de golfclub, schoenenspecialist, bowling, bakker en traiteurservice zijn aangehaakt. Voor de gast is het een geheel met dezelfde look en feel. Achter de schermen wordt administratief alles goed en slim afgehandeld.

 


Specialisten blijven dus specialisten, maar samen zorgen ze dat de gast het via één loket kan bestellen, betalen en ontvangen. Dat kan al direct nadat de boeking is gemaakt.

Toe aan 3 D blurring?

Wil je als consument ervaren hoe dit werkt boek dan via https://www.landal.nl/parken/puur-exloo.

 

Wil je als ondernemer aan de slag met deze denklijn? Bel ons voor een 3D (dromen, denken, doen) gesprek, want verbindingen creëer je samen.

Deel ons verhaal via:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp